4 bežné potraviny, ktoré vám zlepšia pamäť. Toto platí hlavne pre ľudí po 45. roku života

Publikované: 4 januára 2024Prečítané: 1359Značky: , , , , ,

Zdieľať článok na socialných sieťach

Veľa času venujeme starostlivosti o krásu a zdravie nášho tela, no zabúdame na najdôležitejší orgán v našom tele – mozog.

Zdravý mozog nám umožňuje učiť sa a pamätať si, komunikovať, riešiť problémy a rozhodovať sa. Je to riadiace centrum nášho tela, zodpovedné za tlkot srdca a dýchanie, pohyb, cítenie a myslenie.

Mozog však môže začať vykazovať známky kognitívnej poruchy a straty pamäti už vo veku 20 rokov. Preto je zdravý životný štýl (vyvážená strava, pravidelný pohyb a spánok, vzdanie sa alkoholu a fajčenia) kľúčom k udržaniu správnej funkcie mozgu.

Našťastie existujú určité produkty, ktoré pomáhajú zlepšiť pamäť, koncentráciu, koordináciu a rýchlosť myšlienkových procesov.

Ako si udržať dobrú pamäť:

Je to celkom jednoduché, omladiť svoj mozog približne o 10 rokov môžete konzumáciou 3 bežných jedál každý deň.

Tekvicové semiačka

Jedno z najchutnejších semienok dokáže nielen regulovať funkcie štítnej žľazy, zastaviť nadmerné opotrebovanie kĺbov, normalizovať zrážanlivosť krvi, ale aj udržiavať duševnú bdelosť.

Vďaka vysokému obsahu bielkovín, vitamínov a zinku neumožňujú tekvicové semienka degradáciu mozgových buniek a zabraňujú poruchám pamäti súvisiacim s vekom.

Na zlepšenie duševných funkcií starších ľudí sa odporúča zjesť 140 g surových tekvicových semienok denne. Semená sa môžu konzumovať samotné alebo pridané do koláčov či šalátov.

Petržlen

Vedci sa zhodli, že každodenná konzumácia zelenej petržlenovej vňate môže nielen oddialiť starnutie organizmu, ale aj zachovať dobrú pamäť.

Je dobre známe, že objavenie sa nových nervových spojení v mozgu zlepšuje našu inteligenciu, náladu a návyky. Umožňujú nám učiť sa nové jazyky, rýchlo myslieť a orientovať sa.

Petržlen obsahuje látku apigenín, ktorá pomáha bunkám vytvárať nové neurónové spojenia a nervovým bunkám zodpovedným za pamäť. Každý deň zjedzte aspoň 50 gramov čerstvej petržlenovej vňate do polievok, šalátov, sendvičov alebo smoothies.

Strukoviny

Ak fazuľa nie je vo vašom dennom menu, je čas ju zaradiť. Je ideálnym zdrojom ľahko stráviteľných bielkovín a celulózy, pomôže vám zachovať jasné myslenie a predchádzať rozvoju stareckej demencie.

Strukoviny ako fazuľa, hrach, sója, šošovica obsahujú veľké množstvo železa – batérií nášho mozgu.

Kakaové bôby

Obsahujú veľa antioxidantov, ktoré neutralizujú voľné radikály. Preto sa starším ľuďom odporúča vypiť pohár kakaa denne, aby sa oddialil proces starnutia.

Okrem toho sa na zlepšenie pamäti môžete spoľahnúť aj na iné potraviny: zelenú listovú zeleninu, orechy, bobuľové ovocie, celozrnné výrobky, ryby, olivový olej a zelený čaj.

Navyše nezabúdajte na cvičenie. Myslite na svoj mozog ako na sval, na ktorom chcete pracovať. Neustále trénujte svoju pamäť: lúštite krížovky, učte si básne a citáty.

Dodržiavaním rád si zlepšíte pamäť a predídete zhoršovaniu duševnej výkonnosti v starobe.

POZOR! Obsah webovej stránky má byť informatívny a vzdelávací. Majú zlepšiť, nie nahradiť, kontakt čitateľa s lekárom.

Pozrite si tiež:

Ak chcete vidieť aj ďalšie zaujímavé nápady a inšpirácie, zostaňte s nami!

Povedzte o nás Vašim priateľom

Nezabudnite dať “LIKE” na našu Facebook stránku, ak chcete dostávať nové inšpirácie každý deň!

Zdieľať článok na socialných sieťach

Novinky na váš e-mail

Žiadny geniálny nápad vám už neujde!